کد مطلب:223934 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:121

نسخه دیگر
این نسخه خطی به سلسله روایت و سه سه رشته سند:

اول از ابوعلی محمد بن حسین بن فضیل باسناد خود از محمد بن یقطین برادر علی بن یقطین وزیر هارون.

دوم از ابن حماد.

و سوم از ابراهیم بن محمد نقل نموده است.

افاضات امام علیه السلام در این نسخه اضافات بیشتری دارد در اصول عقاید و در فروع صریح تر و افزون تر و كامل تر است.

این رساله پرارزش كه مشحون مفاد همه كتب آسمانی است و نسخه آن در گنبد كاوس بدست آمده و دوست فاضل ما آقای مهدی شاهرودی سر دفتر اسناد رسمی گنبد در سال 1339 آنرا در جنگ نگارنده [1] بیادگار نوشته و ترغیب در ترجمه آن نموده اند.



[ صفحه 339]



نگارنده مدتها مترصد ترجمه و طبع و نشر آن بودم تا آنكه خبر فوت پدر بزرگوارم حجةالاسلام ثقة المحدثین مرحوم حاجی میرزا احمد عماد الواعظین از اصفهان صبح روز جمعه سوم جمادی الثانی 1384 روز وفات حضرت فاطمه زهرا(س) رسید كه برحمت ایزدی پیوستند.

نگارنده بر آن شدم كه با اغتنام فرصت این رساله مهم پرارزش را بنام احساسات دینی ترجمه نموده تقدیم پیشگاه پدری كنم كه علاوه بر ابویت سالها معلم و مربی و راهنمای این بنده بحق و حقیقت بوده.

و چون ترجمه آن با روز چهلم مرحوم والد كه سیزدهم ماه رجب گردید و آن روز ولادت بزرگترین مربی عالم بشریت حضرت امام المتقین امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب(ع) است ناگزیر شمه ای از تاریخ مشعشع مولد و میلاد آن خورشید درخشان آسمان علم و فضیلت را بمناسبت سیر تكامل نفسانی انسان كه علی مصداق حقیقی انسانیت است اضافه نموده تقدیم خوانندگان عزیز می نمایم امید است ثواب این خدمت موجب غفران و ترفیع مقام معنوی پدر فقید سعید گردیده و مورد قبول آستان قدس علوی گردد.

آمین یا رب العالمین

تهران - عمادزاده



[ صفحه 340]




[1] نگارنده را چندين سفينه و جنگ است كه هزاران نفر از طبقات فاضله معاصر در آن يادگاري نوشته اند.